.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

مشکل پرستاران چیست ؟ 

 

 

(dd)یادداشت امروز:

 

 

یک کلمه « قانون » نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر .

 

حدود ۴۰ سال از انقلاب مشروطه و‌جنبش عدالتخوانه یوسف خان مستشارالدوله کتابی نوشت بنام « یک کلمه» و‌در این کتاب متذکر د تمامی مشکلات ما ایرانیان ناشی از بی قانونی است و هم اکنون که حدود ۱۵۰ سال از نگارش این کتاب می گذرد و می بینیم این‌مشکل همچنان ادامه دارد.

 

 

اگر عمل به قانون سر لوحه شورایعالی دوره سوم بود ، و اگر تعهدات سازمانی انجام می شد وانتخاب هیات مدیره ها و شورایعالی معوق نمی شد واجازه می دادند مطالبه گری در مسیر قانونی پیگیری شود، الان شاهد این وضعیت نبودیم . 

وقتی جلوی مطالبه خواهی پرستاری گرفته می شود ، وسازمان صنفی خود بعنوان مانع و نه مشوق عمل می کند، نتیجه چیست ؟ 

مسلما اعتراض ها زیر زمینی خواهد شد وما شاهد انفجار مطالبه خواهی در جامعه پرستاری خواهیم بود.

 

البته تاکنون این اسیب توسط شخص شریفی مقدم و دوستان دیگر با عقلانیت ودلسوزی کنترل شده است ولی شما تصور کنید، یک بازی رد صلاحیت دیگر راه بیافتد وبعضی دست از منفعت طلبی برندارند ، دیگر کمترین اسیب نابودی صنف و پساگرد پرستاریست .

 

 

هیچ کس نمی تواند تبعیض موجود در سیستم سلامت و تضادهای ناشی از این اپارتاید را در مستطیل سبز ان نادید بگیرد و کتمان کند، این فشارها سیلی ایجاد کرده که از تک تک ترکهای دیوارهای سازمان نظام پرستاری و وزارت بهداشت در حال نفوذ و پیدا کردن مسیر خویش است و اینقریب است سونامی تشکیل شود .

 

من بدنبال مقصر نیستم ، چون در کنار منفعت اندیشی عده ای در سازمان ، پرستاران نیز مقصر بوده اند، زیرا نباید یک نفر را مطلق العنان و بدون نظارت رها می کردند. 

وقتی جناب میرزابیگی مدعی است تمامی قوانین پرستاری را خود چکش زده این یعنی یک اسیب . 

ما دیگر نباید به این سمت برویم . فضاهای مجازی تاکنون فضای خوبی برای نقد گذشته و نظارت ایجاد کرده اند ، ولی باید در شورای اینده به این نقص نظارت سازمانی اندیشیده شود.

پرداختن به تمام انچه بر ما رفته است ، در این زمان امکانپذبر نیست ، من معتقدم به بدنه باید فرصت داد این بحران را بپذیرد واماده شود برای پذیرفتن راه حل برون رفت از بحران .

 

 

ولی در حال حاضر معاونت پرستاری و بعضی اعضای شورایعالی دوره سوم ، از پذیرش مسولیت خود سرباز می زنند وبعضی از این دوستان بعنوان اتش زنه عمل می کنند.

بطور کلی می توان گفت این افراد در سازمان دلال تشنج وانارشیسم شده اند و از تسلط عقلانیت بر جامعه پرستاری جلوگیری می کنند.

من از کسانی که دلسوز پرستاری هستند خواهش می کنم که به جریان عدالت خواهی بدنه پرستاری بپیوندند، و با ایجاد فضای گفتمان و تفاهم عاقلانه و بدور از منفعت اندیشی های انتخاباتی با ارایه برنامه به پرستاران کمک کنند.

 

 

دوران گردش به منتهی الیه محافظه کاری تمام شده است ، این مسیر ارزانی محافظه کاران و‌حق انهاست ، عدالتخواهان فهمیده اند که جای خالی انها در مسیر اصلی جستجو‌می شود ، عدالتخواهی به معنای رد روش های سازشکارانه و منفعت اندیشانه برای حفظ وضعیت موجود.

برخلاف نظر دوستان ، جنبش و‌حرکت اعتراضی پرستاری ، دربن بست مادیات و عدالت در پرداختها اسیرنشده و البته یک حرکت پوپولیستی فرصت طلبانه نیست ، بالعکس عدالتخواهی معادلات سودجویانه در نظام سلامت و بحث بهداشت ودرمان را مورد هدف قرار داده است .

 

 

 اینکه در یک مسیر اینچنینی اشتباهاتی رخ دهد، این طبیعت همه جنبش های اجتماعی و صنفی است ،وقتی سدهای محافظه کاری شکسته می شود سیل راه می افتد.

بعضی از افراد که مبدع گروه مستقلان شده و انشعاب در بدنه پرستاری ایجاد کرده اند مدعی این هستند که چون در جریان عدالتخواهی افرادی هستند که تندروی می کنند، و‌البته سعی در یکدست کردن فضا دارند برای حرکت خود راه دیگری را انتخاب کرده اند. ولی ایا امکان‌دارد که شما برای رد تمامیت گرایی خود مبدع حرکت رادیکال دیگری شوید؟

من می گویم جنبش را افراد نمی سازند جریانهای فکری می سازند.

ولی الان بحث اشخاص راه افتاده که من عدالتخواهی را قبول دارم ولی فلانی نباشد ، خوب فلانی چرا نباشد ؟ و شما چه برنامه بهتری از این فلانی دارید معلوم نیست ؟

بله وقتی ما دری از بی قانونی را می گشاییم نباید فکر کنیم فقط ما حق عبور از ان را داریم ودیگران هم رد خواهند شد . واین ایجاد انشعاب در پرستاری ادامه خواهد یافت ‌، روزگاری گروه وحدت وحالا مستقل .

 

میثاق ما چیست ؟ 

 

مطالبات پرستاری .... پس مسیر مشخص است .

 

 

اقای صفری من میل دارم گفتگوی با شما در زمینه چالش های پرستاری وراه برون رفت از بحران داشته باشم، ایا امکان ان هست ؟ من در همین گروه در خدمتم .

 

جناب صفری ، بنظر بنده در این ۱۵ ماه اخیر سیل تهاجمات به بدنه پرستاری وارد شده از کمک پرستار یکساله تا شرکتی شدن پرستاران واجرای طرح کذایی مبتنی برعملکرد تا این اواخر تغییر عنوان دروس داخلی جراحی ، نظر شما در این مورد چیست؟ دلیل اینهمه مشکلات در این مقطع زمانی چیست ؟

 

 

بنظر بنده این همه سنگ اندازیها از سوی توپخانه خودی هدایت شده و منفعت اندیشی ها و نگاههای اقتصادی و‌سودجویانه موجب این مشکلات شده است ،نگاه وزارتخانه به اصناف نگاهی بدبینانه و محدود کننده بوده واین ناشی از سیاست های نیولیبرالیسمی دولت درعرصه بهداشت ودرمان هم هست، ولی سازمان و معاونت پرستاری بجای برخورد با این نگاه انرا تشدید کرده وبا ان همکاری کردند. 

نگاه وزیر البته با این جریانات اعتراضی پرستاری تغییرات ملموسی کرده ، فشارهای ممتد بدنه پرستاری موجب شده حتی وزیر هم در زبان از سیستم فی فور سرویس انتقاد کند.

ولی اگر سازمان با این حرکت اعتراضی همراهی می کرد موفقیت دو چندان بود.

 

معاونت پرستاری یک فرصت بوده ولی وقتی دبیرکل یک سازمان صنفی همزمان مدیر تشکیلات دولتی می شود و بزرگان پرستاری باید از این اشتباه درس بگیرند.

 

 

تنها راه حل اینکه سازمان با بدنه هماهنگ شود، کنار رفتن تیم قبلی و ایجاد تغییرات حقوقی در راستای پویایی سازمانی است .

تیم قبلی دیگر قابل اعتماد جامعه پرستاری نیست .

 

 

من با شما مخالفم توبیخ و تبعید جناب شریفی مقدم تنها اتش زنه جریان اعتراضی بوده است چون قبل از ان تجمعات بیمارستانی محدود شروع شده بود. 

جامعه پرستاری تشنه رهبری جدید بود، و دیگر روش محافظه کارانه موجود جوابگوی مطالبات پرستاری نبود ، و خوب طبیعی است جناب شریفی مقدم با ان صفات شجاعت و صداقت از طرف جامعه پرستاری منتخب شدند‌

این حرکت به ضرر پرستاری نبود، من از سخن شما جناب صفری استنباط می کنم علت وضعیت کنونی را عدالتخواهان می دانید؟

 

چرا‌خود شما پیشقدم نشدید ودر شورایعاای به فهم جریان اعتراضی کمک نکردید؟

البته باشما موافق نیستم ، زیرا فرصت همچنان باقیست واینکه بدنه کار خود را می کند.

من و شما تنها کاری که باید بکنیم اینست که فهم این مطالبه خواهی را به سیستم منتقل کنیم و این عقلانیت را در وزارتخانه برای همراهی با این جریان ایجاد کنیم.

 

اینکه شما جلسه با وزیر بهداشت را که عدالتخواهان تحریم کرده بودند عنوان می کنید، ببینید اینکه وزیر بهداشت با وساطت کسی در جلسه ای با دوستان دیدار کرده را من کوچک نمی دانم ولی این دیدار قبلا هم رخ داده و جناب شریفی مقدم هم دیدار داشته اند.

ببینید من نمی فهمم ، در کشورما سخن و رفتار مدیران هماهنگ نیست .

یو کیو امانو‌ به ایران می اید وهمان دلواپسان خلاف عرف بین الملل برای عکس یادگاری با او خودکشی می کنند، همان اقای بذرپاشی که در وطن امروز بارها امانو‌را زیر سوال برده است .

این نمی شود که ما به وزیر انتقاد کنیم وبا وی عکس یادگاری بگیریم و یا رانت اموزش کمک پرستاری را .

بدنه پرستاری صداقت می خواهد....

 

شما بینید درماجرای بیمارستان امیر اعلم چه کسی مقصر یود؟ ایا اقای چراغی ان سه عزیز دیگر چه گناهی کرده بودند، چطور می شود با مشت اهنین با انها برخورد می شود.

حال این فرصت ها را چه کسی به تهدید تبدیل کرده است ، من به شما می گویم عده ای می خواهند به عمد هزینه مطالبه خواهی را بالا ببرندو

واز این طریق عدالتخواهان را افراطی نشان دهند وبدنه را ناامید کنند.و‌ ترس از مطالبه گری و عدالت خواهی دربدنه ایجاد کنند. 

همان سخنی که شما و دوستانتان می گویید ، اینکه اجازه فعالیت به جریان عدالتخواهی داده نشود ، وتیغ رد صلاحیت و محرومیت بالای سر این مطالبه خواهی باشد ، چون‌ این جریان محبوبیت دارد، وبعد هراس از این جریان ایجاد کنیم و انرا رادیکال نشان دهیم ،، سیاست نخ نمایی است که در جریان است .

 

 

دادخواه 

 

۲ مهرماه ۱۳۹۴

رشت 

 

 





:: موضوعات مرتبط: اقاي دادخواه : فعال پرستاري عدالت خواه رشت , ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : یک شنبه 5 مهر 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی