.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

باز این چه شورش است که در خلق عالم است

باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است

عاشورا نمایش پرشکوه عشق است که با ایثار و از خودگذشتگی امام حسین علیه السلام و یاران فداکار آن حضرت در صحنه کربلا خلق می شود.

نهضت عاشورا آئینه زلالی است که اسلام را بطورمجسم وبی هیچ شائبه ای درمنظرحق جویان تاریخ به نمایش می گذارد درچهرۀ جان برکفان این حماسه خونبار نه تنها می توان شکوه قرآن و اسلام ناب نبوی را به وضوح نگریست بلکه می توان الگوی گوناگون انسان کامل قرآنی را در سیمای پیر و جوان، مردو زن این نهضت به تماشا نشست و در کنار آن چهره های کریه از انسان نماهایی می توان مشاهده کرد که با تمامی ارزشهای الهی و انسانی به پیکار برخاسته اند و بدین سان صحنه عاشورا به نمایش انسان شناسی مبدل گردیده است .

حادثه عاشورا هرچند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، امّا عمق حادثه چنان روایت تلخی را به تصویر می کشد که توجّه همه عالم را به خود معطوف می سازد و چنان شور و حرکتی می آفریند که همه قیام های حق طلبانه و آزادی خواهانه از سرچشمه اش آب می خورد و بر محور آن می چرخد و این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

این قیام و شهادت حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) سیدالشهداء و علمدار یگانه و یاران باوفایش که فرهنگ شهادت و مبارزه با ظلم را تا ابدیت تاریخ جاودانه کردند و در اذهان همه بشریت جاودانه خواهد ماند، آری ، تاسوعا، مقدمه جان‌فشانی و عاشورا، سرفصل دلباختگی در محضر حسین(علیه السلام) است.

پرستاران عدالت خواه ایران به نمایندگی از جامعه شریف پرستاری کشور، فرارسیدن ایام غم بار تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و علمدار  یگانه حضرت ابوالفضل (ع) و یاران باوفایش را به مسلمانان و شیفتگان آن حضرت بویژه جامعه پرستاری تسلیت عرض می نماید.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : دو شنبه 19 مهر 1395
.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری اولین نشست سراسری فعالین صنفی کشوردرسالن اجتماعات سازمان نظام پرستاری برگزار شد. در این نشست صنفی جمعی از فعالین پرستاری از چهار گوشه کشور دورهم جمع شدند و به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در این گزارش بخشی از نقطه نظرات این فعالین صنفی بیان می شود:

فلاح اولین سخنران فعال صنفی در این نشست بود که کلام خود را با بیان دکلمه و شعری آغاز کرد:

به نام خالق  پیدا و پنهان

که پیدا و نهان داند به یکسان

درد های ما جامه نیستند تا زتن درآوریم

چامه و چکامه نیستند تا زنای جان برآوریم

دردهای ما نگفتنی،

درد های ما نهفتنی یست

درد ما گرچه مثل درد های مردم زمانه نیست،

درد مردم زمانه است

دفتر مرا دست درد می زند ورق

شعر تازه مرا درد گفته است

درد هم شنفته است، پس در این میانه من از چه حرف می زنم؟

درد حرف نیست، درد نام دیگر من است من چگونه خویش را صدا کنم؟

با بعضی همکلاسی بودم

با بعضی هم دوره

با بعضی همسفر

و با افتخار به همه همکاروهمه پرستار،

ای درخت آشنا

شاخه های خویش را ناگهان کجا جا گذاشتی؟

یا به قول خواهرم فروغ

دست های خویش را در کدام باغچه عاشقانه کاشتی؟

این قرارداد تا ابد میان ما برقرار باد

چشم های من به جای دست های تو

من به دست تو آب می دهم

تو به چشم من آبرو بده

من به چشم های بیقرار تو قول  می دهم

ریشه های ما به آب

شاخه های ما به آفتاب می رسد

ما دوباره سبز می شویم

ما دوباره سبز می شویم.

...

این فعال صنفی پرستاری تهران گفت: سپاس و ستایش بیکران برآستان حضرت حق که توفیق برگزاری این گردهمایی را به ما عطا فرمود، باشد که این فرصت را غنیمت شماریم و لایق محبت بی مانند تک تک شما همکاران باشیم

اکنون که به همت و پیگیری جمعی از پرستاران دلسوز از فضای مجازی گریزی ناگزیر به فضای واقعی زده شده است جامعه پرستاری ایران مفتخر است تا از نظرات آرا و اندیشه های فعالین صنفی خویش آگاه شود

وی افزود: به جرات می توان گفت که فعالین صنفی پرستاری در تمامی حوزه های پرستاری و نظام سلامت صاحب نظر، رای و اندیشه بوده و با تمامی زخم ها و درد های نظام سلامت آشنا هستند

فعالین صنفی پرستاری کشور اکنون گردهم آمده اند تا به مدیران، مسئولان، برنامه‌ریزان وتمامی افراد درگیر و ذینفعان نظام سلامت كشور بگویند که درد های نظام سلامت را می شناسند.

وی ادامه داد: درهیچ دوره ازسازمان نظام پرستاری درهای سازمان به این اندازه به روی فعالین صنفی و پرستاران گشوده نبوده و تا این اندازه با انتقادات و پیشنهادات پرستاری بیان نشده است.

وی اضافه کرد فعالین صنفی این دوره از پرستاری تاثیر گذارترین و آگاه ترین و موثر ترین فعاین پرستاری در طول گذشته پرستاری بوده اند: فعالین صنفی پرستاری کشور از بالین و متن پرستاری برخاسته اند در حوزه های پرستاری و نظام سلامت دارای نظر و اندیشه بوده و با دردها و الام پرستاری کشور اگاه هستند.

وی سپس مشکلات جامعه پرستاری را عدم اگاهی پرستاران از حقوق صنفی خودعنوان داشته و گفت: امروز جامعه پرستاری با کوله باری از مطالبات همراه است که ازعدم اجرای قوانین حوزه پرستاری مانند قانون تعرفه گذاری تا جایگاه پرستاری و شان و منزلت پرستاری در کشور و جامعه است.

ظلی فعال پرستاری آذری زبان کشور نیز با بیان اینکه ازخطه اذربایجان شیرین زبان ودیار شهریاربرایتان پیام اورده ام درتعریف فعال پرستاری گفت: کنش گر صنفی کسی است که بتواند بر معادلات صنفی اثر گذار باشد.

وی ویژگی های فعال صنفی را الگو بودن درعلم و اخلاق و رفتاردانسته و گفت: فعال صنفی باید تعصب حرفه ای داشته و احترام و تکریم به همکار را از اصول اخلاقی خود بداند و اگاهی داشتن و اگاهی دادن از دیگر ویژگی های یک کنش گر اجتماعی در عرصه فعالیت های صنفی است

وی سپس به بیان دو پیشنهاد پرداخت و گفت: اول تشکیل شورا های صنفی توسط فعالین صنفی در بیمارستان ها که به عنوان نمونه در تبریز انجام شد و از هر بخشی یک فعال صنفی معرفی شد و شورایی در بیمارستان شکل گرفت و نماینده ای به هیئت مدیره نظام پرستاری اعلام شد. به نظر من باید برای جلوگیری از موازی کاری و تداخل فعالیت ها پیشنهاد می شود تا شورای عالی نظام پرستاری آئین نامه ای برای آن تعریف کند

وی افزود: پیشنهاد دوم من این است که از پتانسیل فعالین صنفی در سازمان و هیئت مدیره ها و کمیسیون های مربوطه استفاده شود

الوندی از فعالین صنفی  بیمارستان لبافی نژاد پرستار دیگری بود که درخود را فردی مستقل دانست و مهمترین راهکار برطرف شدن مشکلات جامعه پرستاری را افزایش مشارکت پرستاران در سازمان نظام پرستاری دانست و گفت: برای افزایش این مشارکت باید پروانه صلاحیت حرفه ای را به نظام پرستاری واگذار شود تا میزان مشارکت بالا رود.

وی همچنین لزوم مشارکت درفعالیت های صنفی پرستاران را یک ضرورت دانست  گفت: تمام نظام های صنفی مانند نظام پزشکی و نظام مهندسی در این حوزه بسیار فعال هستند و نظام پرستاری نیز باید در این زمینه ورود کند.

وی استقلال را برای فعال صنفی لازم دانست وگفت: باید تمام تشکل های صنفی پرستار ی مانند سازمان نظام پرستاری و خانه پرستار و انجمن پرستاری قوی باشند و بزرگ کردن یک صنف خاص مناسب نیست.

خانم باروئی فعال صنفی بعدی از خطه خراسان و مشهد بود که درابتدا به بیان گزارشی ازعملکرد کمیته پیگیری مطالبات پرستاری استان خراسان پرداخته و با اشاره به حضور گسترده پرستاران در تجمع فعالین صنفی مشهد درمقابل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کمیته مطالبات پرستاری خراسان از اولین تشکلات خود جوش صنفی درحوزه پرستاری بود که با کار تشکیلاتی و گروهی خود در حوزه فعالیت های صنفی پرستاری توانست درانتخابات دوره چهارم نظام پرستاری کاملا موفق عمل کند و تمامی منتخبین مورد حمایت خود را در ترکیب هیئت مدیره  این دوره مشهد قراردهد و یکی از موفق ترین تشکل صنفی پرستاری کشور بوده است.

وی افزود: کمیته پیگیری مطالبات پرستاری خراسان درادامه کار خود در قالب هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد توانست همایش بزرگ و کشوری ارتقا سلامت: تعرفه گذاری و پوشش بیمه ای خدمات پرستاری را درهتل میثاق مشهد برگزار کند.

این فعال صنفی درادامه تشکیل بنیاد پروانه سپید را از دیگر فعالیت های فعالین صنفی خراسان دانست و به بیان پاره ای فعالیت های آن پرداخت.

قاسم پور دیگر سخنران این نشست صنفی از فارس بود که به موضوع تاخیر در پرداخت حقوق پرستاران شرکتی در شیراز اشاره کرد و گفت: هیئت مدیره شیراز به علت ناهمگونی ترکیب هیئت تاکنون نتوانسته موفق عمل کند که خوشبختانه با حضور رئیس کل سازمان نظام پرستاری در جلسه اخیر هیئت مدیره امیدوارم مشکلات بزودی برطرف شود و کمیسیون های فرعی هیئت مدیره تشکیل شود.

وی شجاعت را از ویژگی های مهم یک فعال صنفی دانسته و افزود: غیر از شجاعت، تعیین اولویت ها و اهم و مهم کردن مطالبات صنفی از دیگر ویژگی های یک پرستار فعال صنفی است.

وی دانش سیاسی و اجتماعی و صنفی را از لازمات یک فعال صنفی دانسته وگفت: یک پرستار فعال صنفی باید بتواند با توجه به ویژگی های اجتماعی کشور تصمیم گیری کند و تمامیت نگر باشد و از فن بیان خوبی برای اضهار نظر و بیان مشکلات صنفی استفاده کند.

وی ثبات شخصیت و کنترل احساسات را ازدیگر ویژگی های یک فعال صنفی بر شمرد و گفت: یک فعال صنفی باید مداومت در پیگیری مطالبات صنفی داشته باشد واز منیت بدور باشد ونتیجه کار را حاصل تلاش جمعی بداند.

وی تفکر سیستمی را از مهمترین ویژگی یک فعال صنفی دانسته و گفت: تفکر و دید سیستمی یعنی تفکری که اجزای گسترده داشته باشد و یک فعال صنفی باید دید گسترده و کشوری به مشکلات و مسائل پرستاری داشته باشد.

وی شورای کارکنان در بیمارستان نمازی شیراز را نمونه ای از این تشکل صنفی مورد اشاره ذکر کرد و گفت: این شورا به تناسب  کارکنان هر واحد یک نماینده در آن شورا دارد و به عنوان مثال پرستاری 5 نماینده و رادیولوژی و آزمایشگاه هر کدام یک نماینده دارد و نگهبانی و خدمات و واحد های مختلف و این شورا بین 13 تا 15عضو دارد و مهر ماه امسال انتخابات این شورا است و این نمونه خوبی است.

شاطریان فعال صنفی قم، خود شناسی و خانواده شناسی و جامعه شناسی و سیستم شناسی را از ویژگی های یک فعال صنفی برشمرد و گفت: ما باید و عقلانیت و صداقت و شفافیت بیشتری حرکت کنیم و تعامل رابه عنوان یک اصل مورد توجه داشته باشیم و ما باید به عنوان یک فعال صنفی در کنار فعالیت های صنفی در چهارچوب فعالیت های مالی به اخلاقیات و شرح وظایف توجه داشته باشیم

وی استفاده ازنقد را در پیگیری مطالبات موثر دانسته و گفت: فعالین صنفی باید جریان شناسی را بدانند و باید دافعه های سیستم را تبدیل به انگیزه به عنوان جاذبه های سازمان استفاده کرد

خانم اکبرزاده فعال صنفی جوان مازنداران که تازه شش ماه از ترک محیط  دانشجویی و ورود او به عرصه کار و تلاش می گذرد از توجه  ویژه سازمان به ورود دانشجویان در فضای صنفی گفت: دانشجویان به علت روحیه خاص عدالت جوی خود بسیار می توانند درزمینه مطالبات صنفی موثر باشند زیرا که دغدغه های یک پرستار شاغل را ندارند.

وی توجه به کار ریشه ای را ازویژگی های کار با دانشجو دانسته وگفت: وقتی دانشجویی از زمان دانشجویی خود با فعالیت های صنفی اشنا باشد قطعا با دید بازتر و آگاهی بیشتری وارد عرصه خدمت شده و بیشتر می تواند درارتقا جایگاه پرستاری موثر باشد.

در ادامه این جلسه و در بخش پرسش و پاسخ، فعالین صنفی با طرح سوال و پرسش و پاسخ و بحث های گروهی خود به نقش و جایگاه و خواسته ها و مطالبات صنفی پرستاری پرداختند.



:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : پنج شنبه 15 مهر 1395
.

به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری، نخستین نشست فعالین صنفی پرستاری تهران در محل سازمان نظام پرستاری برگزار شد.

 

محمد شریفی مقدم فعال پیشکسوت پرستاری و دبیرکل خانه پرستار در این نشست ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، با اشاره به اولین جریان بوجود آمدن فعالین صنفی در حرفه پرستاری گفت: امروز خوشحالم که جمع عظیمی از فعالان صنفی در جای جای کشور در حال فعالیت هستند و امروز شمابه عنوان نمایندگانی از این هزارن نفردر کنار یکدیگر جمع شده اید و این مایه مباهات پرستاری است واین به معنی امید به آینده برای  پرستاری خواهد بود بنابراین پرستاری در حقیقت باید منتظر تحولات گسترده تر از این باشد و دیگر نمی توان به راحتی با پرستاری برخورد کرد. اگر تعداد افراد کم باشند می توانند آن ها را بخرند، بشکنند و تهدید کنند اما اگر این با عنوان یک جریان باشد با آن نمی توانند برخورد کنند.

 

وی اظهار داشت: اعتقاد من بر این است که حتی ۵ نفر فعال صنفی نیز می توانند پرستاری کشور را متحول کنند، حال اگر تعداد این افراد بیشتر و بیشتر باشد،  اتفاقات بزرگی برای جامعه پرستاری رخ خواهد داد و اثرات آن قابل مشاهده خواهد بود و با این تعداد فعال صنفی هیچ سیستمی قابلیت رویارویی با پرستاری را ندارد و چاره ای جز تمکین خواسته های پرستاری نخواهند داشت.

 

دبیرکل خانه پرستار در تعریف فعال صنفی عنوان کرد: فعال صنفی فردی است که دغدغه صنف را داشته باشد و کسی که دغدغه صنفی داشته باشد،  بخشی از ذهن وی درگیر مسائل و مشکلات آن صنف خواهد شد و وقتش صرف صنف خواهد شد. زمانی که این دغدغه در فردی وجود داشته باشد قطعا بر روی عملکرد وی تاثیر می گذارد و مهمترین وظیفه یک فعال صنفی اطلاع رسانی است به این معنی که افرادی که بتوانند اطلاع رسانی کنند به عبارتی گردش اطلاعات صنفی را داشته باشند به دنبال آن آگاهی ایجاد می شود. زمانی که آگاهی ایجاد شود حرکت ایجاد خواهد شد و به دنبال آن نیز جنبش ایجاد می شود و این جنبش عدالت خواهی به همین شکل بوجود آمد که ۱ نفربه  ۵ نفر، ۵ نفر به ۱۰ نفر تبدیل شد و در پایان به صورت یک جریان جنبش عدالتخواه ایجاد شد وزمانی که مسئله ای به  جریان تبدیل شود  نمی توان با آن مقابله کرد و با آن روبرو شد بنابراین  در این راه با موارد بسیار زیادی روبرو شدیم  که به لطف خدا از بین رفت و به نتیجه مطلوب رسیدیم.

 

وی در ادامه به تشریح ابزار اطلاع رسانی برای فعالین صنفی پرداخت و گفت: زمانی اطلاع رسانی بسیار سخت بود. فعالین صنفی باید قدر خود را بدانند و زیرا  یک نفر آن ها می تواند منشا بسیاری از تحولات باشد. فعالین صنفی نباید خود را درچهارچوب ساختاری خود محدود نمایند و در چهارچوب ساختار خاص فعالیت کردن، محدودیت هایی را به دنبال خواهد داشت. آنچه مسلم است حتی کوچکترین حرکت فعال صنفی اثرگذار خواهد بود. و با توجه به نقش فعالین صنفی در اطلاع رسانی خوشبختانه در حال حاضر اطلاع رسانی تسهیل شده است و اینترنت و فضای مجازی  به راحتی تحت اختیار افراد قرارگرفته است بنابراین  اکنون سرعت گردش اطلاعات به قدری بالا رفته است که رسانه های جمعی نیز نمی توانند به آن برسند. امروزه در دنیا بر روی ۲ کلمه بسیار تاکید می شود یک بحث ارتباطات و دیگری اطلاعات است به این معنی که هرکس اطلاعات بیشتری داشته باشد موفق تر خواهد بود و این اطلاعات به سرعت گردش آن اهمیت دارد.

 

شریفی مقدم تصریح کرد: فعالین صنفی اگر بتوانند اطلاعات را که منشا تحولات است  به گردش در آورند، این باعث افزایش اگاهی جامعه پرستاری و در نتیجه بسیاری از مشکلات پرستاری حل خواهد شد و هیچ قدرتی هم نمی تواند جلو دار آگاهی افراد شود. فعالین صنفی که در سال ۹۳ توانستند این جنبش را به راه بیندازند توسط فضای مجازی این چنین اتفاقی  را رقم زدند که با هیچ معادله ی مدیریتی هم خوانی ندارد. زمانی که یک سیستم،  تمام ابزارهای قدرت لازم را در دست داشت و فعالین صنفی به جز تلفن همراه هیچ ابزار دیگری نداشتند و بوسیله سرعت گردش اطلاعات به هر صورت با  آگاه کردن جامعه پرستاری توانستند،  جامعه پرستاری را به حرکت در آورند به این معنی است که کسی نمی تواند مانع  از آگاهی جامعه پرستاری شود.

 

وی افزود: با وجود افرادی فعالی چون شما فعالان صنفی به آینده ی پرستاری امیدوار هستیم و به هر صورت در جریان ها وجنبش های عدالت خواهی و در کل پرستاری طرف مقابل هم به راحتی اجازه هر کاری را به شما نمی دهد و تمام قدرت خود را به کار خواهد گرفت تا فعالیت های شما را خنثی نماید کهنمونه ای از آن را در سال ۹۳ می توان مشاهده نمود. در این مورد طرف مقابل تمام شیوه های ممکن  را به کار گرفت تا بتواند از این جنبش جلوگیری نماید  به عنوان مثال بحث تطمیع یکی از آن شیوه ها بود به این معنی که وعده و وعید دروغین به افراد می دهند تا ببینند که فرد تا چه اندازه قابل خریدن هستند.

 

دبیرکل خانه پرستار دومین شیوه را فشار معرفی نمود: در بحث بعد بر روی افرادی که تطمیع کارساز نبود،  فشار می آروند به عنوان مثال شیفت ها ار افزایش می دهند، بخش ها را جا به جا می کنند و... تا جایی که فرد عقب نشینی کند. در سال ۹۳ فشار به حدی رسید که در بیمارستان های مختلف از جمله امام خمینی (ره) و امیر اعم وابسته به دانشگاه های علوم پزشکی تهران کارهای بسیاری برای تهدید و فشار بر روی پرستاران اعمال نمودند. پایداری فعالین صنفی به حدی بود که  نتوانستند آنان را بشکنند.

 

وی سومین شیوه شکست فعالیت های صنفی را تفرقه خواند و گفت: مهمترین موضوعی که من نگران آن بودم بحث تفرقه است و این آفتی است که این جنبش را تهدید می کرد بنابراین می توان نقطه عطف، اوج و قدرت پرستاری را در جمع دانست. اگر ۱۰ درصد جامعه پرستاری کشور در کنار یکدیگر باشند کسی جلودار پرستاری نیست. به این معنی که قدرت و پتانسیل پرستاری بسیار بالا است و علت بالا بودن آن به دلیل نقش پرستاران است زیرا پرستار جز اجزای لاینفک نظام سلامت است. پرستار به عنوان فردی است که بیشترین خدمت را از نظر تاثیرگذاری در نظام سلامت کشور به مردم ارائه می دهد و بیشترین خدمت از لحاظ کمی و بیشترین خدمات از نظر زمانی را ارائه می دهد بنابراین موتور متحرک  نظام سلامت،   پرستاران هستند.

 

شریفی مقدم با اشاره به مهمترین شعار جنبش عدالت خواه که برقراری عدالت همه جانبه در نظام سلامت است گفت: فعالین صنفی حرف خاصی خارج از عرف نمی زنند. مهترین شعاری که جنبش عدالت خواهی داشتند، برقراری عدالت همه جانبه در نظام سلامت بوده است که به عنوان خواسته اصلی این جنبش بود. در این خواسته بحث فقط عدالت در پرداخت نیست بلکه عدالت در پرداخت یکی از موضوعات این خواسته  بوده است و عدالت در برخورد نیز یکی دیگر از محورهای این خواسته به شمار می رود بنابراین قانون برای همه یکسان است.

 

این فعال صنفی تشریح کرد: فعالیت های صنفی که به هر صورت در طول یک سال گذشته  انجام شده، دیدگاه ها را نسبت به پرستاری تغییر داده است و طرف مقابل ما که یک جریان سخت و پیچیده است، امروز می داند که با یک نفر روبرو نیست که بتواند انواع فشارها را بر روی وی واردکند  بلکه با یک جریان فکری، موج و تفکری روبرو است که خواسته های آنان برآورده شود و نمونه آن  را در بحث پرداخت ها می توان  مشاهده کرد. زمانی که این اختلاف ۱۰۰ برابر شودبه تبع آن  رفتارها نیز  تغییر خواهد کرد و حرف پرستاران این است که دنیا یک عرفی دارد و به هرصورت این عرف نیز باید در کشور ما هم رعایت شود.

 

وی در ادامه به پرداخت ها اشاره کرد و گفت: در بحث  پرداخت ها سازمان نظام پرستاری، نهادهای پرستاری و فعالین صنفی پرستاری ورود کردند که با ورود مجلس و سیستم های نظارتی مشاهده می کنید که برای پرداخت ها   در حال تعیین سقف هستند که به مبلغ ۱۸ میلیون برای پزشکان به نتیجه رسیده اند و این از طریق گردش اطلاعات، مصاحبه ومکاتبه فعالین صنفی  صورت گرفت  و سازمان نظام پرستاری نیز به عنوان یک پشتیبان در تمام عرصه ها حضور خود را اعلام نمود.

 

شریفی مقدم در ادامه افزود: زمانی که فاصله طبقاتی کم شود و تیم بهداشت و درمان با یکدیگر راه بروند حس ها به هم منتقل می شود، دردها به هم گفته می شود و رفتارها متعادل می شود و این نشانه های ایجاد ارتباط با یکدیگر است که فعالین صنفی توسط فضای مجازی این باب مذاکرات و ارتباطات را باز کرده اند.

 

وی عنوان کرد: امیدوار هستیم که با حضور فعالین صنفی قدیم و جدید و انتقال تجربیات فعالین قدیمی به فعالین جدید یک تلفیق بسیار خوب ایجاد شده و با فعالیت شما شاهد تحولاتی در سیستم پرستاری خواهیم بود  و فعالین صنفی باید روحیه پرسشگری، مطالبه گری و خواستن را از هرکسی که در جایگاه سازمان نظام پرستاری قرار دارد بخواهند و فرقی نمی کند که چه کسی در این جایگاه قرار دارد.

 

دبیرکل خانه پرستاردر پایان یکی از اهداف سازمان نظام پرستاری  را جانشین پروری برشمرد و گفت: بحث جانشین پروری وپرورش نیروهای با استعداد پرستاری یکی از اهداف سازمان نظام پرستاری و است که با ورود فعالینی چون شما خیال مسئولین سازمان نیز آسوده می شود و نگرانی نخواهیم داشت و آینده پرستاری را نیز شما فعالین باید اداره نمایید.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : پنج شنبه 15 مهر 1395
.

موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی