.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

راستی آزمایی شعارهای وحدت و نقش سازمان نظام پرستاری

 

ماده 17 و 55 آئين نامه اجرائي برگزاري انتخابات هيئت‌مديره‌ و شوراي‌عالي سازمان نظام پرستاري مصوب دی ماه 93، شرايط انتخاب شوندگان هيأت‌هاي مديره و شورایعالی نظام پرستاری را بطور مشابه شامل موارد زیر دانسته است:

عضويت در سازمان نظام پرستاري. 

عدم سابقه محكوميت در دستگاه قضايي كه منجر به محروميت از حقوق اجتماعي باشد.

عدم سابقه محكوميت از هيأت‌هاي رسيدگي به تخلفات سازمان نظام پرستاري كه منجر به محروميت از عضويت در سازمان نظام پرستاري باشد.

عدم تجاهر به فسق و نداشتن فساد اخلاقي و مالی. 

التزام عملي به اسلام و پايبندي به قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران.

 

نکات قابل توجه:

شرایط اعضای شورای عالی، دقیقا مشابه هیات مدیره است بنابراین آن دسته از نامزدهایی که در انتخابات دوره چهارم، صلاحیتشان تایید شده است، برای شورای عالی هم تایید صلاحیت هستند.

 

افرادی که در انتخابات هیات مدیره رد صلاحیت شدند، قابل بررسی مجدد برای بررسی خطا در آن هستند که حتما این کار باید انجام شود. با توجه به صراحت قانون که تنها محکومیت منجر به محرومیت از حقوق اجتماعی و محرومیت از عضویت نظام پرستاری را ملاک نظر قرار داده است، هر گونه رد صلاحیت بر اساس نظرات شخصی و سازمانی پذیرفته شده نیست. 

 

از آنجا که انتخاب کنندگان اعضای شورای عالی، نمایندگان پرستاران آگاه و هوشیار هستند، خود بخوبی صلاح حرفه را می دانند و صحیح نیست که متولیان انتخابات نظرات و نگرانی های خود را وارد مسیر انتخابات نمایند.

 

صحبت از اتحاد، وحدت و همدلی که پس از مشخص شدن نتایج انتخابات دوره چهارم به وفور شنیده شد، مصداق عملی اش حمایت از حق افراد و نمایندگان پرستارانی است که حتی از نظر فکری با آنها زاویه دارند. بنابراین میزان حمایت از حق نامزدها برای تایید صلاحیت و مخالفت با رد صلاحیت غیر قانونی و انجام همه ی اقدام لازم برای جلوگیری از آن، یکی از شاخص های راستی آزمایی شعارهای وحدت و همدلی است. 

 

سازمان نظام پرستاری طبق اهداف خود در حمایت از حقوق پرستاران، باید مدافع حق قانونی فوق الذکر هم باشد و هرگونه تخلف احتمالی در این زمینه را با حساسیت زیاد برنتابد. عملکرد سازمان در مرحله قبلی بررسی صلاحیتها، انتقادات و سوالات زیادی را ایجاد کرد که نتایج آن انتخابات، واقعی بودن انتقادات را تایید کرد. در این مرحله از هم اکنون انتظار می رود با اصلاح رویه، وظیفه خود را در ایفای حقوق همه ی پرستاران اجرا نماید تا این مرحله از تشکیل دور چهارم نظام پرستاری، بدون تنشهای مراحل قبل به انجام برسد.

دكتر مظلوم 





:: موضوعات مرتبط: دكتر مظلوم : رييس هييت مديره نظام پرستاري مشهد , ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : دو شنبه 30 شهريور 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی