.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

کمیته ی تعرفه گذاری

 

بالاخره بعد از سالها تلاش و کوشش و اعتراضات گسترده ی پرستاران ، نهایتا وزیر بهداشت دستور تشکیل کمیته ای برای اجرای پایلوت قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را صادر کرد. اما با توجه به سخنان ضدو نقیض بسیار در یک سال اخیر ، سوالات زیادی در ذهن خطور می کند.

 

البته اولین نکته افراد منتخب برای این کمیته هستند که قطعا با توجه به عدم مقبولیت عمومیشان بین پرستاران نتایج عملکرد این کمیته در نهایت مورد پذیرش جامعه ی پرستاری نخواهد بود و کاش در ترکیب این کمیته افرادی با مقبولیت مناسب گنجانده می شدند تا بتوان نتایج را به راحتی برای پرستاران توجیه پذیر ساخت.

 

کلا روزه ی شک دار گرفتن منطقی نیست و از وزیر بهداشت بعید است که چنین اقدامی کند و کاش تا کار از کار نگذشته ترکیب کمیته را از افراد امتحان پس داده و رد شده در نظر پرستاران به افرادی مورد اقبال عمومی پرستاری تغییر دهد.

 

بعد از گذشتن از افراد منتخب کمیته ی تعرفه گذاری می رسیم به نحوه ی اجرای این قانون؛ که انگار در سایه و محرمانه است و کسی درباره ی نحوه ی اجرای آن چیزی نمی گوید. حالا که قرار است اجرایی شود بهتر است که با اعلام قبلی و اعلام روشهای مورد نظر و نحوه ی محاسبه و مبلغ محاسبه ی کا باشد تا هیچ شبهه ای ایجاد نشود و مجددا التهابی  ایجاد نشود.

 

در ماه اخیر وزیر بهداشت چندین بار اشاره داشته که اصلا نمی داند که بسته های خدمتی پرستاری چیست و اطلاعاتی در زمینه ی تعرفه ها ندارد ولی خاطرمان هست و در خاطره ی رسانه ها مکتوب که جناب نجاتیان مدعی بودند وزیر در روز پرستار با فایلهای آماده ی پاور پوینت می خواست در جشن  اجرای تعرفه های پرستاری را نوید دهد و ...... میبینید که دروغ شاخداری بوده و. باوجود گفته های ما کهع مگر می شود وزیر به خاطر یک نفر از تصمیمش صرف نظر کند و ....

 

در باب تعرفه ها حرف بسیار است و باید که روشنگری شود و اتفاقا این قانون نیازی به پایلوت ندارد و به راحتی در تمام مراکز قابل اجراست. والبته بار مالی مورد نظر وزیر را نیز ندارد مگر اینکه بخواهند سهم بیمه هار ار نیز خود وزارت پرداخت کند.

 

در حال حاضر بیش از نیمی از اقدامات پرستاری تحت پوشش بیمه ای قرار دارد (حدود 320 تعرفه) مانند نوار قلب و سونداژ و تزریقات و ..... کهبیمه با وجود اطلاع از نحوه ی اجرا و نحوهی ثبت مبالغعش را پرداخت می کند.

 

اما قسمتی از خدمات پرستاری در داخل هتلینگ محاسبه می شود که یا باید سهم پرستاری از هتلینگ جدا شود و درصدی از مبالغ هتلینگ به عنوان خدمات پرستاری در نظر گرفته شود و یا اینکه باب جدیدی برای این اقدامات باز شود.

 

در هر حال اگر به فرض برای اجرای این قانون طبق نظر وزیر 2000میلیارد بودجه لازم باشد بیش از 90 در صد آن یعنی هزار و هشتصد میلیارد توسط بیمه ها پرداخت خواهد شد و تنها 200 میلیارد در سال برای وزارت بهداشت بار مالی دارد که هم اینک مبلغ بیشتری از این به پرستاران پرداخت می شود.

 

پیشنهاد ما به وزیر محترم این است که اجرای این پایلوت را به افرادی مورد قبول پرستاران بسپارد و البته در سنجش عملکرد پرستاران بر اساس تعرفه های پرستاری باشد. اگر وزارت محترم مدعی است که این روش غلطی است ما هم حرفی نداریم اما نمی شود که این روش با ده هزار تعرفه برای یک تیم خوب باشد با ششصد تعرفه برای تیم بعدی بد.......

 

به امید پیروزی عدالت بر تبعیضها و بی عدالتیها ....

 

نویسنده : محمود عمیدی

 

 

 

تاریخ ایجاد : 1394/06/23

 

 1

 

 

http://parastaraneiran.com/Notification/260

 

سایت پرستاران ایران - آقای عمیدی

 

 





:: موضوعات مرتبط: محمود عميدي : فعال پرستاري عدالت خواه تهران , ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : پرستار نیوز
ت : پنج شنبه 26 شهريور 1394
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی